Mit kursus eller rådgivningsforløb tilpasses dine ønsker og din virksomheds behov. Det kan for eksempel se sådan ud:
Sådan kommer du i medierne – så din virksomhed kan vokse
Presseomtale er langt bedre end annoncering: Det er gratis og opfattes mere troværdigt!
Men hvordan får man egentlig hul igennem til medierne? Og hvordan får man sagt det, der er vigtigst, når kameraerne ruller?
Det kan I lære på dette kursus, hvor vi også kommer ind på:
- Hvilke medier passer bedst til mig og min virksomhed?
- Hvordan finder og præsenterer jeg min særlige historie, så medierne bliver interesserede?
- Hvordan skriver jeg en helt kort og klar pitch til pressen?
- Hvordan kontakter jeg medierne?
- Hvordan forbereder jeg mig på at give et godt interview?
- Hvordan tackler jeg kritiske spørgsmål eller dårlig omtale af min virksomhed?
Hvad skal jeg være særligt opmærksom på i forhold til:
- De lokale medier (Nemme og nyttige)
- Tv (Sådan laver du et godt live-interview)
- Radio (Stemme og budskab)
- Aviser (Mulighed for at komme mere i dybden. Ofte først i mediefødekæden)
- Magasiner (Tænk fagblade med)
- Hvad er nyhedskriterierne, og hvordan kan de passe sammen med min virksomhed?
- Hvordan bruger jeg de tre T’er: Timing, troværdighed og tilgængelighed?
- Hvad betyder tøj og fremtoning?
- Hvad, hvis der er noget, jeg ikke fortælle om?
- Må jeg rette i journalistens artikler? Og hvordan får jeg mulighed for det?
- Hvordan opbygger jeg et netværk i medierne, som jeg også kan bruge i fremtiden?
Hvis du gerne vil høre nærmere om mulighederne for et rådgivningsforløb eller kursus i din virksomhed, kan jeg kontaktes på: kontakt@nannahyldgaard.dk
Se anmeldelser af kurset her: