Kursus

Mit kursus eller rådgivningsforløb tilpasses dine ønsker og din virksomheds behov. Det kan for eksempel se sådan ud:

Sådan kommer du i medierne – så din virksomhed kan vokse

Presseomtale er langt bedre end annoncering: Det er gratis og opfattes mere troværdigt!

Men hvordan får man egentlig hul igennem til medierne? Og hvordan får man sagt det, der er vigtigst, når kameraerne ruller?

Det kan I lære på dette kursus, hvor vi også kommer ind på:

  • Hvilke medier passer bedst til mig og min virksomhed?  
  • Hvordan finder og præsenterer jeg min særlige historie, så medierne bliver interesserede?  
  • Hvordan skriver jeg en helt kort og klar pitch til pressen?  
  • Hvordan kontakter jeg medierne?
  • Hvordan forbereder jeg mig på at give et godt interview? 
  • Hvordan tackler jeg kritiske spørgsmål eller dårlig omtale af min virksomhed?

Hvad skal jeg være særligt opmærksom på i forhold til:  

  • De lokale medier     (Nemme og nyttige)  
  • Tv                           (Sådan laver du et godt live-interview)  
  • Radio                      (Stemme og budskab)  
  • Aviser                     (Mulighed for at komme mere i dybden. Ofte først i mediefødekæden)  
  • Magasiner               (Tænk fagblade med)  
  • Hvad er nyhedskriterierne, og hvordan kan de passe sammen med min virksomhed?  
  • Hvordan bruger jeg de tre T’er: Timing, troværdighed og tilgængelighed?  
  • Hvad betyder tøj og fremtoning?  
  • Hvad, hvis der er noget, jeg ikke fortælle om?
  • Må jeg rette i journalistens artikler? Og hvordan får jeg mulighed for det?  
  • Hvordan opbygger jeg et netværk i medierne, som jeg også kan bruge i fremtiden?  

Hvis du gerne vil høre nærmere om mulighederne for et rådgivningsforløb eller kursus i din virksomhed, kan jeg kontaktes på: kontakt@nannahyldgaard.dk

Se anmeldelser af kurset her:

Anmeldelser “Sådan kommer du i medierne”